توصیه هایی برای اثر بخشی بهتر سم موونتو

۱) میزان قابل توصیه سم مذکور نیم در هزار می باشدکه در صورت لزوم می تواند به همراه ۲ در هزار صابون محلولپاشی شود و هرگونه افزایش مقدار سم مورد تائید مراجع ذیربط تحقیقاتی و اجرائی نمی باشد.

۲) توصیه اختلاط حشره کش موونتو با سموم ضربه ای دیگر مانند سموم گروه پایروتیروئید ( دسیس، آمبوش، فن والریت،کلرپیریفوس یا دورسبان و …) کاملا غیر علمی بوده و می تواند عواقب ناخواسته ای در پی داشته باشد.

۳) دمای مناسب برای سمپاشی حداکثر ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد و گرمای بیش از آن توام با شدت تابش خورشید و بالا بودن میزان اشعه ماورائ بنفش می تواند اثرات نامطلوبی در اثربخشی سمپاشی داشته باشد.

۴) تاثیر مطلوب سم موونتو معمولا یک هفته بعد از سمپاشی مشاهده می شود که این مهم بایستی مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

۵) سم پاشی با آبهای شور (EC بالای ۸ میکروموس) باعث کاهش تاثیر دراز مدت حشره کش موونتو می گردد و هم چنین برای سمپاشی با موونتو باید از آب های دارای PH پایین استفاده کرد(PH 5/5 تا ۶/۵ بهترین اثر را دارا می باشند).

۶) هنگام تهیه محلول سمی بایستی اختلاط آن با آب داخل تانکر به خوبی انجام شود و عملیات سم پاشی حتماً در هوای خنک و آرام صورت پذیرد.

۷) لازم به تذکر است که سم موونتو دارای کارائی نسبتاً پائینی بر روی حشرات بالغ پسیل بوده و بعضاً تغذیه حشرات بالغ می تواند ادامه پیدا کند، که این موضوع می بایستی توسط کارشناسان ذیربط و کشاورزان در مدیریت مبارزه با آفت مورد توجه قرار گیرد.

۸) قبل از ریختن سم در تانکر سمپاش و اختلاط آن با آب، سم را بخوبی بهم بزنید و تکان دهید و از سمپاش دارای همزن استفاده کنید.

۹) موفقیت در روش توصیه شده در این اطلاعیه نیازمند تهیه سموم با کیفیت از فروشگاه های مجاز در قبال اخذ فاکتور توسط کشاورز می باشد.

 

Source:http://agrijahad-kr.ir/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme