کود کمپلکس جنوبگان

کود کمپلکس ( گرانول – مصرف خاکی )

کود کمپلکس گرانول از جمله کود های مرکب کامل بشمار می رود که شامل عناصر ماکرو و میکرو، گوگرد میباشد که مورد نیاز گیاه است. با یـک بـار مصرف ایـن محصول ، نه عنصر اصلی و اساسی  مورد نیاز گیاه با مقادیر مناسب ، در اختیار گیـاه قـرار گـرفته در نتیجـه هزینه های به حمـل و نقـل ، ماشین آلات و کارگری کاهش می یابد.

از جمله عناصر موجود در کود کمپلکـس جنوبگـان ، پتاسیـم و همچنیـن  عناصـر میکرو شامـل آهن ، روی ، منگنـز و مـس مـی بـاشد کـه در اغـلب مزارع و باغات کمبود آن ها مشاهده می شود. با مصـرف ایـن عناصـر جهـش چشمگیری در کـمیت و کـیفیـت محصـولات کشـاورزی بـوجـود می آیـد. از دیـگـر عناصـر موجـود در این کـود ، میتـوان به عناصـر گوگـرد و کلسیـم اشـاره نـمود کـه علاوه بر نیاز غذایی گیاهان ، نقـش اصـلاح کنندگـی خـاک را داشتـه و موجب بهبود پارامتر های کیفی مربوط به خاک می شوند.

این کود به لحاظ اینکه فاقد عناصر بُر و منیزیم است برای خاک هایی که از مسمومیت و بیش بود این عناصر رنج می برند کاملا مناسب می باشد.

نحوه مصرف کود کمپلکس جنوبگان:

 برای درختان و باغات ، در اواخر زمستان بصورت چالکود همراه با کود حیوانی میباشد

در زراعت این کود بایستی با خاک زراعی قبل از کاشت مخلوط گردد.

میزان مصرف کود کمپلکس جنوبگان:

در باغات ۱ تا ۳ کیلو گرم به ازاء هر درخت بسته به سن و تاج درخت و در جالیز و گلخانه و زراعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم درهر هکتار میباشد.

بسته بندی:

۲۵ کیلو گرمی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme