نکاتی در مورد موونتو

۱.حدالامکان از مصرف موونتو بیش از یکبار درسال خودداری کنید و سمپاشی با موونتو را از تاریخ ۲۰ خرداد به بعد شروع کنید و برای کنترل پسیل در اوایل فصل از حشره کشها دیگر استفاده و توصیه کنید.
۲. به منظور افزایش کیفیت سمپاشی با موونتو از یک ادجوانت و یا صابون های گیاهی استفاده کنید
۳.تاثیر مطلوب موونتو با توجه به نحوه اثر و سیستمیک بودن براساس شرایط آب و هوایی معمولا یک هفته تا ۱۵ روز بعد از سمپاشی مشاهده میشود و احتمال دارد در بعضی از درختان شکرک جدید روییت شود که طبیعی است و با از بین رفتن آفت متوقف خواهد شد. این امر بایستی مورد توجه کشاورزان قرارگیرد.
۴. سم موونتو دارای کارآیی نسبتا پایینی بر روی حشرات بالغ پسیل بوده و بعضا تغذیه حشرات بالغ میتواند ادامه پیدا کند .
۵. وجود اجساد نارنجی رنگ پوره های پسیل تا یک مدت در برگها یک امر طبیعی می باشد و نباید با پوره های زنده اشتباه کنید.
۶. اختلاط موونتو با سموم ضربه ای مانند سموم گروه پایروت(دسیس.فن والریت.دورسبان.آمبوش و…) و ترکیبات قلیایی و ترکیبات کلسیمی و همچنین ترکیبات مسی کاملا غیر علمی بوده و میتواند عواقب ناخوشایندی در پی داشته باشد.
۷. استفاده از آب شور (ECبالای ۵۰۰۰) و آب دارای املاح بی کربنات و کلسیم بالا باعث کاهش اثربخشی موونتو شود .برای سمپاشی با موونتو باید از آب با PH پایین استفاده گردد ( پی اچ ۵.۵ تا ۶.۵ بهترین اثر را دارا می باشد) درصورت در دسترس نبود آب مناسب بایستی از یک کاهنده PHو سختی آب استفاده کنید .
۸. در ساعات گرم روز ( ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر) از سمپاشی خودداری کنیدزیرا گرمای بیش از حد و تابش خورشید و بالا بودن میزان اشعه ماورا بنفش میتواند اثر نامطلوبی در اثر بخشی سمپاشی داشته باشد.
۹. برای تهیه محلول سمی ابتدا موونتو را در یک سطل با آب مناسب رقیق کنید و سپس به تانکر آب منتقل کنید از ریختن مستقیم سم در تانکر جداخودداری کنید..
۱۰.قبل از استفاده موونتو از اصلی بودن سم و پلمپ بودن قوطی آن مطمئن شوید و سم را از فروشندگی های مجاز تهیه کنید.

 

۱۱.درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مناطق خود در تماس باشید.

 

 

مجله کشاورزی بایرsource:
اطلاعیه شماره یک ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme