علف کش های باغ های پسته

– پاراکوات (گراماکسون):

علف کش تماسی است که با قسمت های سبز گیاه تماس یافته و علف هرز را از بین می برد. این علف کش برای کنترل علف های هرز یک ساله کاربرد دارد که بهتر است در مرحله قبل از گلدهی به کار رود. این علف کش روی برگ درختان و پاجوش نباید پاشیده شود. آب همراه آن نباید گل آلود یا دارای املاح زیاد باشد زیرا آن را کم اثر می کند. میزان مصرف آن بسته به تراکم علف هرز بین ۳ تا ۵ لیتر در هزار می باشد.

– گلایفوزیت (رانداپ):

علف کش سیستمیک می باشد که قادر است علف های هرز دائمی را کنترل نماید. حین سمپاشی فشار دستگاه سمپاش باید پایین باشد تا محلول علف کش هنگام خروج از نازل با فشار خارج نگردد. در روزهای گرم با درجه حرارت بالا که خطر بخار شدگی وجود دارد نباید به کار رود. استفاده از آب فاقد املاح سنگین و مواد قلیایی برای افزایش کارایی این علف کش ضروری می باشد. میزان مصرف آن بسته به تراکم علف های هرز بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر در هزار است. از روش تقسیطی با فاصله ۴ روز به میزان ۸ لیتر در هزار می توان استفاده نمود. استفاده از کود سولفات آمونیوم برای کاهش مصرف سم و کاهش قلیاییت آب سمپاشی به میزان ۷ تا ۸ کیلوگرم در هزار می توان استفاده نمود

– یکی از روش های خوب برای کنترل علف های هرز در باغ های پسته، آن است که قبل از به گل و بذر رفتن علف های هرز از علف کش پاراکوات استفاده کرد. در این حالت علف های هرز یک ساله کنترل می شوند و علف های هرز چند ساله ضعیف شده در صورت نیاز با یک بار سمپاشی دیگر با دوز پایین تر علف کش گلایفوزیت کنترل خواهند شد.

 

source:http://www.iranpistachio.org/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme