سوالهایی در مورد تکنولوژی مغناطیسی

اب مغناطیسی

اب مغناطیسی

۱) اولین جائیکه برای اولین بار از سیستم های مغناطیسی در کشاورزی استفاده شده کجاست؟

این تکنولوژی اولین بار در اتحاد جماهیر شوروی و سپس در آمریکا و ژاپن و انگلستان به کار رفته است و پس از آن در کل دنیا مرسوم شد و در ضمن این روش هزاران سال پیش از سوی تمدنهای چینی، هندی و فرعونی در زمینه بهداشت و معالجه بیماریها به کار می رفته است.

۲) چگونه و چرا از سیستم های مغناطیسی در کشاورزی استفاده می شود؟

آنچه واضح است این است که زمین توسط یک نیروی مغناطیسی احاطه شده است که نقش مهمی در محافظت آن در مقابل اشعه های مضره ایفا می کند
و انسان نقش مهمی در آلودگی محیط زیست و بالتبع روی این نیروی مغناطیسی داشته است و دانشمندان ثابت کرده اند که طی هزاران سال گذشته زمین ۵۰% از نیروی مغناطیسی خود را از دست داده است . و پروفسور یوری تکاچنکو روس یکی از بزرگترین دانشمندان علم نیروی مغناطیسی که نامش در کتاب گینس به سال ۱۹۹۲ به عنوان اولین دانشمند در زمینه علوم مغناطیسی ذکر شده است
تاکید می کند که آب ، بسیاری از ویژگیهای حیاتی خود را از دست داده است و اختلالی در تر تیب عناصر آن رخ داده است و به این دلیل، مغناطیسی کردن آب آبیاری باعث بهبود خواص آب و ترتیب الکتریکی آن می شود
و در نتیجه باعث بیشتر شدن اثر حیاتی و فعالیت آن شده و ویژگیهای شیمیائی و فیزیکی بسیار مفیدی برا ی مصرف کننده یعنی انسان و حیوان و گیاه ایجاد می کند و این نتایج از سوی بسیاری از دانشمندان و طی تحقیقات و تجارب عدیده تائید شده است. و اما در مورد چگونگی کاربرد آن باید گفت که پس از بررسی مزرعه به منظور بدست آوردن بعضی از معلومات
که بر اساس آنها سیستم مغناطیسی مناسب طراحی شده وبه جای شیر فلکه اصلی آبیاری نصب می گردد.

۳) آب مغناطیسی چیست؟

آبی است که از یک میدان مغناطیسی که طبق محاسبات معینی ایجاد شده عبور کرده و در نتیجه باعث تغییر و بهبود خواص فیزیکی و شیمیائی آن میگردد

۴) بذر مغناطیسی چیست؟

بذرهای هستند که از یک میدان مغناطیسی معینی عبور داده شده اند که نتیجه آن ایجاد یک نوع تورم در بذر شده و باعث ازدیاد فعالیت هورمونهای اکسین و سیتوسین و ویوسین و همچنین افزایش میزان تنفس با توجه به تورم ایجاد شده است.
۵) بذرها چگونه مقنا طیسی می شوند؟

این کار به دو شیوه انجام می شود:a) خیساندن بذر در یک آب مغناطیسی که اینکار برای مقادیر کم بذر انجام می شودb) عبور دادن بذور از یک میدان مغناطیسی که اینکار برای مقادیر زیاد بذر انجام می شود.

۶) آیا تمام بذرها را می توان مغناطیسی کرد و به همان نتایج رسید؟

البته این کار عملی می باشد ولی قطعا با توجه به خواص فیزیولوژیک بذور نتایج در آنها متفاوت می باشد.
۷) آیا سیستم مغناطیسی می تواند شوری آبها را معالجه کند؟

سیستم مغناطیسی نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد
و آزمایشات و تحقیقات علمی بسیاری در سطح جهان آنرا تائید کرده است و برای اطمینان می توان آزمایش ساده زیر را انجام داد و اینکه در دو ظرف که یکی دارای آب معمولی و دیگری آب مغناطیسی است مقدار مساوی نمک ودر یک زمان معین اضافه کرد و بعد از مدتی کف دو ظرف را نگاه کرد و مشاهده خواهد شد که در کف ظرف آب معمولی نمک تجمع کرده ولی در ظرف دوم چنین حالتی مشاهده نمی شود و این دلیل ساده ای است بر اینکه آب مغناطیسی باعث ذوب شدن و شکسته شدن املاح می شود.
.
۸) روش علمی معالجه شوری با سیستم های مغناطیسی چیست؟

آنچه واضح است این است که مولکول آب از اتم های هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده و این مولکولها توسط باندهای هیدروژنی به هم متصل می باشند که این باندها دو گانه یا چند گانه می باشند و در هنگام عبور آب از یک میدان مغناطیسی این باندهای هیدروژنی یا تغییر کرده یا از هم جدا می شوند و این جدا شدن مستلزم جذب انرژی می باشد و اینکار باعث کاهش میزان ارتباط باندهای آب شده و همچنین باعث افزایش هدایت الکتریکی می شود که در نتیجه باعث حل شدن بلورهای نمک و شکستن آنها به کوچکترین جزء و سهولت نفوذ آنها به اعماق خاک و همچنین بافتهای گیاهی می شود.
۹) تا چه درجه ای از شوری می توان از سیستم های مغناطیسی استفاده کرد؟

با هر درجه از شوری می توان از این سیستم استفاده کرد ولی برای بدست آوردن نتایج سریعتر در امر کشاورزی میزان شوری باید کمتر از ۱۲۰۰۰ پی پی ام باشد و در صورت بیشتر بودن این عدد زمان بیشتری نیاز است که به تدریج آب مغناطیسی بتواند خواص خاک را بهبود بخشیده و از تراکم املاح که باعث کاهش حاصلخیزی خاک می گردد بکاهد.
۱۰) اثر سیستم های مغناطیسی بر خاکهائی که دارای نسبت بالای گوگرد و منگنز هستند چگونه است؟

می دانیم که آب مغناطیسی باعث افزایش خاصیت ذوب شدن اشکال مختلف املاح می شود و در بعضی از حالات باعث تجمع یونهای املاح و تبدیل آنها به اجزاء بسیار کوچک که در نتیجه تجمع آنها را در خاک یا آب آبیاری کاهش می دهد ودر مورد گوگرد گرچه این ذوب شدن و تجمع بسیار کند صورت می گیرد ولی با مرور زمان و ادامه آبیاری با آب مغناطیسی می توان از این مشکل رها شد.
۱۱) آیا می توان سبزیجات و مرکبات را در آبهای با شوری ۱۲۰۰۰پی پی ام با استفاده از سیستم های مغناطیسی کشت کرد؟

با توجه به درجه تحمل طبیعی گیاهان و سبزیجات سیستم مغناطیسی می تواند قدرت تحمل آنها را نسبت به شوری افزایش دهد زیرا آبیاری پیوسته و مستمر با آب آبیاری مغناطیسی باعث بهبود خواص خاک و افزایش حاصلخیزی آن گشته و باعث می شود که خاک زراعی دارای نفوذ پذیری عالی و خروج املاح زائد و جلوگیری از رسوب آنها در سطح و مجاری خاک می گردد.
۱۲) دلیل کاهش میزان آب آبیاری با استفاده از سیستم های مغناطیسی چیست؟

مشخص است که زیادی آبیاری با آبهای شور به دلیل تراکم املاح باعث از بین رفتن محیط زیست و خفگی خاک و گیاه می گردد.و ثابت شده است که سیستم های مغناطیسی به دلیل اینکه باعث آسانی نفوذ آب در خاک شده و همچنین استفاده کامل و سریع آن از جانب گیاه ۳۰% مصرف آب کاهش می یابد زیرا عمل تبخیر کاهش می یابد.
۱۳) چرا بعد از استفاده از سیستم های مغناطیسی از میزان کود کاربردی کاسته می شود؟

زیرا کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی باعث آزاد شدن و افزایش حلالیت عناصر غذائی خاک می گردد. ومی دانیم که حد اکثر ۶۰% کودهای اضافه شده به خاک مورد استفاده گیاه قرار می گیرد و بقیه آن برای خاک مشکل ساز خواهد شد و در هنگام به کاربردن آب مغناطیسی تقریبا کل کود اضافه شده به خاک حل خواهد شد و از مشکل فوق الذکر رها خواهیم شد.
۱۴) بعد از چه مدتی می توان به نتایج قابل قبولی رسید؟

این نتایج در محصولات فصلی بعد از سه ماه و در محصولات درختی بعد از شش ماه قابل مشاهده است و بعلاوه نتایج دیگری همچون افزایش مستمر بهبودی خاک و افزایش ارزش غذائی میوه ها از نتایج آن است.
۱۵) آیا نتایج ملموسی از این سیستم بدست آمده است؟

البته و نتایج فراوانی چه در داخل کشور امارات و خارج آن حاصل شده است و این سیستمها بر روی مزارع و باغچه های فراوانی نصب شده و همگی آنها نتایج رضایت بخشی را نشان داده اند که می توان برای اطلاعات بیشتر به بروشورها و کاتالوگهای شرکت مراجعه کرد.
۱۶) سیستم های مغناطیسی چقدر در اضافه محصول موثرند؟

آب و بذر دو عامل مهم افزایش محصول می باشند و اگر آب دارای خواص وفیزیکی و شیمیائی خوبی باشد بالطبع بر روی افزایش محصول اثر خواهد کرد وسیستمهای مغناطیسی نقش مهمی در بهبود این ویژگیها و همچنین افزایش فعالیت بذرها دارند و در نتیجه این سیستمها می توانند تا ۴۰% و حتی بیشتر افزایش محصول ایجاد بکنند.
۱۷) اثر سیستم های مغناطیسی بر ارزش غذائی میوه ها چیست؟

عوامل متعددی در ارزش غذائی میوه ها تاثیر دارند همچون آب ،بذر ،خاک و کلیما و دانستیم که این سیستم برروی همه این عوامل تاثیر دارد و پس از مغناطیسی کردن بذرها آنها دارای انرژی و فعالیت بیشتر شده و گیاهان با مقاومت بالا ایجاد می کنند و مغناطیسی کردن آب باعث بهبود خواص فیزیکی و شیمیائی آن شده و املاح شکسته و آماده جذب از جانب گیاه و خاک می گردد و همچنین آب مغناطیسی باعث افزایش فعالیت ذرات اکسیژن می گردد که در نتیجه باعث بهبود میکرو کلیما می گردد و عناصر غذائی در خاکی که با آب مغناطیسی آبیاری می شوند آماده جذب می باشند و در نتیجه باعث کاهش استفاده از کودهای شیمیائی گشته و از تراکم زیادی کودها و سایر مواد شیمیائی بر روی خاک که اثر منفی بر بهداشت انسان و حیوان دارد جلوگیری می گردد و میوه ای با ارزش غذائی بالا و بدون مواد شیمیائی اضافه بدست می آید.
۱۸) میزان تاثیر آب مغناطیسی بر افزایش قدرت گیاه در مقابل بیماریها چقدر است؟

آب مغناطیسی باعث افزایش واکنشهای شیمیائی آب و خاک می گردد که در نتیجه باعث آزاد شدن عناصر غذائی و آمادگی آنها برای جذب می شود و آنچه مایه شگفتی است این است که آب مغناطیسی بر روی اکثر عناصر غدائی به جز نیکل و سرب که برای گیاه سمی هستند اثر می کندو با توجه به اینکه هر عنصر واکنش مغناطیسی خاص خود دارد در نتیجه گیاه ما یحتاج خود را از آب مغناطیسی جذب می کند و اگر بذر نیز مغناطیسی شده یاشد در مجموع سیستم مغناطیسی باعث تحریک مقاومت درونی گیاه می گردد.
۱۹) آیا سیستم های مغناطیسی اثری بر گیاهان باغچه های منازل دارند؟

با تاکید کامل اثر دارد وبر روی افزایش سبزینگی گیاهان و گلها و بهبود و افزایش بو و رائحه آنها اثر دارد و مهمتر از اینها اینکه به دلیل افزایش فعالیت اکسیژن آب باعث لطیف شده هوا نیز می گردد.
۲۰) سیستم های مغناطیسی تا چه مدت فعال باقی می مانند؟

این سیستم ۱۰ تا ۱۲ سال فعال می باشد به شرط اینکه از کابل مسقیم برق ، آتش و ضربه خوردن دور باشد .
۲۱) آیا استفاده از این سیستم های مغناطیسی اثر منفی دارد؟

خیر هیچ اثر منفی ندارد و بر عکس تمام دانشمندان علوم زیستی و دوستداران محیط زیست و مخالفان به کار بردن مواد شیمیائی از مبلغان کاربرد سیستمهای مغناطیسی هستند زیرا منبع آن طبیعت است و هیچ اثر منفی ندارد.
۲۲) اثر اقتصادی استفاده از سیستم های مغناطیسی چیست؟

این سیستم باعث افزایش محصول تا ۴۰% و کاهش مصرف آب تا ۳۰% و کاهش مصرف کود تا ۴۰% و کاهش مصرف بذر تا ۴۰% می شود و همچنین زود رسی ۱۵ تا ۲۵ روزه و کاهش بیماریهای گیاهی و افزایش روز افزون حاصلخیزی خاک و افزایش ارزش غذائی میوه ها می گردد . پس سیستم های مغناطیسی دارای ارزش اقتصادی بسیار بالائی می باشند.

 

 

SOURCE:plantdiseases.blogfa

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme