حشره کش جدید موونتو Movento (Spirotetramat) SC100

سم موونتو

سم موونتو

حشره کش موونتو( اسپیروتترامات) ازگروه حلقوی کتنول ها واز کلاس تترومیک اسید ها.باعث اخلال درساخت چربی میشود.اسپیروترامات یک مکنده کش قوی ودارای حرکت دوجهته (آوند آبکش وچوب) می باشد.

برروی طیف وسیعی از آفات مکننده موثر بوده وبا توجه به دوره کارنس منحصر به فرد برای محصولاتی که برای صادرات هستند مفید می باشد.دوره کارنس آن درسبزیجات وصیفی ولیمو ترش ولیمو شیرین ۱ روز بوده ودرمحصولات باغی ۷ روز وتنها برای سویا ۲۱ روز می باشد.خاصیت ضربه ای ندارد وتاثیر آن ۳ تا ۷ روز بعد دیده میشود.درایران برای مبارزه با پسیل پسته به ثبت رسیده(۱۳۹۱).
درسایر کشورها روی محصولات مختلف از جمله سبزیجات،محصولات زراعی،مرکبات،نخیلات،نارگی ل،سیب،آناناس،انبه،کیوی وتعداد ریادی محصول دیگر به ثبت رسیده واستفاده می شود.این حشره کش خاصیت انتقال از برگ به برگ وحتی انتقال به برگهایی که بعدا ظاهر میشوند را نیز دارد.از جمله آفاتی را که به راحتی کنترل میکند عبارتند از تریپس پیاز-فیلوکسرای مو-شته ها-سپردارها وتعدادزیادی از شپشکها وانواع پسیل ومگسهای سفید.

روی حشرات مفید جز سموم بی خطر یا کم خطر است. روی حشراتی مانند
Psyllaephagus pistaciaee- Chrysopherla carnea-Oenopia conglobataو زنبور عسل وسایر گرده افشانها
روی حشرات بالغ بی خطر وروی پوره ها ولاروها بسیار کم خطر می باشد

 

 

 

 

نام تجاری: موونتو MOVENTO
نام : spirotetramat sc 10%
موارد مصرف: پسیل (شیره خشک) پسته
بسته بندی: ۱ لیتری

مدیریت کاربرد :

موونتو حشره کش جدید سیستمیک ازگروه کتونول وکلاس شیمیایی اسید تترامیک است که ازساخت چربی دربدن حشرات جلوگیری بعمل می آورد.

موونتو دارای طیف وسیعی درکنترل آفات مکنده است و پس ازسمپاشی ازطریق آوند چوب وآبکش بطرف بالا و پایین گیاه حرکت می کند.موونتو حتی برگ های تازه روییده گیاه را ازآفات مکنده محافظت می کند.

زمان مصرف :

به محض مشاهده پوره های پسیل پسته قابل مصرف است.

سازگاری با گیاهان :

موونتو با مقدارمصرف توصیه شده ، هیچگونه علایم زردی و سوزندگی درگیاهان ایجاد نمی کند.

طرز تهیه محلول سم :

ابتدا درظرفی تمیز مقدار لازم از سم را با آب مخلوط کرده و خوب هم بزنید ، سپس مخزن سمپاش را تا نیمه از آب پر نمایید و محلول تهیه شده را درون مخزن ریخته و خوب هم بزنید ، سپس بقیه آب مورد نیاز را به مخزن بیافزایید تا غلظت مورد نظر حاصل شود.

دوره کارنس :

فاصله آخرین سمپاشی تا برداشت محصول درپسته ۷ روز است.

احتیاطات ضروری :

هنگام سمپاشی ازتماس پوست وچشم ها با محلول سم خودداری کنید.از وسایل استحفاظی لازم ، لباس کار، دستکش، چکمه ، عینک و ماسک استفاده کنید.خلاف جهت باد سمپاشی ننمایید.درزمان سمپاشی ازخوردن ، آشامیدن و کشیدن سیگار اجتناب کنید.بعد ازسمپاشی قسمت های آلوده بدن را با صابون و آب کافی شستشو دهید.سم را درظرف اصلی با در بسته ، دور ازمواد غذایی انسان و خوراک دام و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.ظروف خالی سم را پس از ۳ بار شستشو ، سوراخ و دور از منابع آبی نگهداری شود و مطابق با ضوابط ملی مربوطه نسبت به دفع زیست محیطی آنها اقدام گردد.ازمصرف مجدد ظروف آفت کش جداَ خودداری شود.دام و طیور را قبل ازسمپاشی از محل دور نمایید . از چرای دام در نواحی تازه سمپاشی شده جلوگیری کنید . ازآلودگی آبهای آشامیدنی جاری ، راکد و زیرزمینی به آفت کش و محلول آفتکش اکیداَ خودداری نمایید . از شستشوی دستگاه های سمپاشی نزدیک رودخانه و آبهای جاری خودداری کنید .

سمیت برای محیط زیست :

موونتو برای جلبک دریایی ، کرم خاکی و زنبورعسل بی خطر است.برای پرندگان دارای سمیت کم است . برای ارگانیسم های آبی خطرناک است.

علایم مسمومیت :

علایم خاصی تا کنون شناخته نشده است.

کمک های اولیه :

درصورت تماس با پوست با پلی اتیلن گلیکول ۴۰۰ و درصورت در دسترس نبودن ، با آب کافی شستشو داده شود . در صورت تماس با چشم ها با آب کافی و تمیز بمدت ۱۵ دقیقه شستشو داده شود . در صورت خورده شدن ، دهان شخص مسموم را بشویید . او را وادار به استفراغ ننمایید . درخواست کمک پزشکی کنید .

پادزهر :

پادزهر خاصی شناخته نشده است . درمان تحت نظر پزشک صورت گیرد .

شرایط نگهداری :

آفت کش را دور از دسترس حیوانات در بسته بندی اصلی ، در انبارهای دربسته به دور از آفتاب ، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید . در صورت باز شدن پلمپ بسته بندی آفت کش زمان و دوام آفت کش کاهش می یابد . از نگهداری آفت کش به صورت محلول آبی خودداری کنید .

توجه : فقط با نظر متخصص گیاه پزشک مصرف شود . جز درموارد مشروح فوق مصرف نشود . فروش فقط با نسخه گیاه پزشک مجازاست .

شرکت سازنده : بایر کراپ ساینس آلمان

 

source:.iran-eng.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme