گیاه جدید آیِرتون

مهر: مسئول امور زراعت اداره جهادکشاورزی مبارکه گفت: امسال در مزارع شالیزاری شهرستان مبارکه علاوه بر ارقام شلتوک گذشته، رقم جدیدی بنام آیِرتون کشت می‌شود.

محمد عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی‌های این گونه جدید شلتوک تصریح کرد: گیاه جدید آیِرتون که رقمی زودرس و با عملکرد بالا به شمار می‌رود، در سال زراعی جاری در برخی از مزارع شالیزاری شهرستان کشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشغول توزیع ۴ تن از بذور گواهی شده ی شلتوک شامل ارقام فیروزان، سازندگی و رقم جدید آیِرتون جهت کشت در مزارع شهرستان هستیم و مطمئنم که این گیاه با عملکرد بالا مورد توجه کشاورزان قرار خواهد گرفت.

مسئول امور زراعت اداره جهادکشاورزی شهرستان مبارکه ادامه داد: رقم جدید مذکور دارای عملکردی بالا در مقایسه با ارقام کشت شده قبلی است و زودرس بودن و مقاوم بودن به کم آبی آن نیز از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود بنابراین از شالیکاران شهرستان مبارکه می‌خواهم با کشت این بذر جدید میزان تولید محصول خود را افزایش دهند .

توسعه کشت محصولات استراتژیک

وی گفت: در راستای توسعه و حمایت از کشت محصولات استراتژیک شهرستان نظیر دانه های روغنی و نباتات علوفه ای و همچنین حمایت از این کشاورزان، اداره جهاد کشاورزی مبارکه، تسهیلات یارانه‌ای با بهره پایین به کشاورزان ارائه می‌دهد.

عسگری ادامه داد: این تسهیلات به منظور حمایت از کشاورزانی است که سالهای متوالی به کشت ذرت علوفه ای و گلرنگ مشغولند.

وی بیان داشت: این تسهیلات یارانه‌ای از محل کمکهای فنی اعتباری و به میزان ۳۴۰ میلیون ریال است که در حال حاضر تعدادی از کشاورزان واجد شرایط جهت دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند .

 

http://shafaf.ir/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme