کود کامل ماکرو

 کود کامل ماکرو که تحت عنوان  NPK  شناخته می شود دارای سه عنصر اصلی غذایی مورد نیاز خاک و گیاه یعنی  ازت  ( N )، فسفر( P ) و پتاسیم ( K ) می باشد که بعنوان یکی از مطلوبترین و موثرترین کودهای شیمیایی  بشمار می آید که استفاده از آن در بسیاری از نقاط جهان مورد تایید قرار گرفته و جایگزین مصرف کودهای تک عنصری گردیده است.

این کود بر اساس عناصر مورد نیاز خاک و بسته به نوع محصول با فرمول های متفاوتی حاوی درصدهای مختلف از آن عناصر ، در داخل کشور قابل تولید  و عرضه می باشد . بعضاً در ترکیب این کود از ترکیبات سایر ریز مغذی ها همانند روی ، آهن ، منیزیم و دیگر عناصرنیز به میزان بسیار کم استفاده می شود. با اضافه شدن این ریز مغذی ها به کود کامل ماکرو ، عناصر مزبور در چرخه ای کاملا طبیعی وارد گیاه شده و به عنوان یکی از اجزاء جداناپذیر گیاه ، به مواد خوراکی تبدیل میشوند و امنیّت غذایی و سلامت عمومی جامعه را تامین می کنند

کود کامل ماکرو هم در زمین های زراعی و هم در زمین های باغبانی و نیز اراضی شور قابل استفاده می باشد. در زمین های زراعی این کود قبل از کشت با استفاده از عمیق کاری و یا شخم زمین در محل های علامت گذاری شده زیر خاک قرار می گیرد.در باغبانی و اراضی شور نیز این کود در مرحله قبل از کاشت درخت در چاله غرس نهال و یا در اوایل فصل به عنوان کود پایه مورد استفاده قرار می گیرد.در کشت انواع صیفی و سبزی نیز این کود می تواند هم به صورت تقسیط و هم قبل از کاشت و هم به شکل نواری با جایگزینی عمقی مصرف گردد.

source:etehadiekoud.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme