کشاورزی با مصرف اب یک صدم نرمال

کشاورزی مکانیزه در سرزمین آفتاب تابان . کشاورزی فوق مدرن پیشرفته در ژاپن . کشور ژاپن مشکل کمبود غذا برای آیندگان حل کرده است دیدن این گزارش را به همه توصیه میکنم

به گزارش وال‌استریت ژورنال، کارخانه‌ی Spread سبزیجات ژاپن در حال کار بر روی راهی نو برای تولید مقادیر زیاد کاهو با استفاده از اتوماسیون کارخانه‌ایست. این شرکت در سال آینده ساخت یک کارخانه‌ی بزرگ تمام خودکار تولید کاهو را شروع خواهد کرد که بیش از ۲ میلیارد ین (۱۶.۵ میلیون دلار امریکا) هزینه در بر خواهد داشت.

بر اساس گفته‌ی این کمپانی کیوتویی، فرایند خودکار این کارخانه از تابستان سال ۲۰۱۷ قادر به تولید ۳۰هزار سر کاهو در یک روز بوده و در نظر دارد تا طی پنج سال میزان تولید روزانه‌ی خود را به ۵۰۰هزار سر برساند. بجز فرایند تولید تخم و جوانه زدن که نیاز به تایید چشمی دارند، بیشتر فرایند رشد بصورت خودکار انجام خواهد شده و تا برداشت کاهو به حداقل دخالت انسانی نیاز خواهد بود.

Spread در حال حاضر سابقه‌ی سال‌ها رشد سبزیجات در سطح کارخانه‌ای در داخل ساختمان با استفاده از سیستم مزرعه‌ی عمودی و نور رسانی مصنوعی با استفاده از LED را داراست اما این این واحد خودکار، فرایند رشد را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهد کرد.

در پروسه‌ی خودکار این کارخانه با استفاده از جرثقیل‌هایی که روی هم قرار گرفته اند، سبزیجاتی که در مراحل ابتدایی رشد خود هستند به ربات‌هایی منتقل می‌شوند و این ربات‌ها آن‌ها را در محل رشد نهایی خود خواهند کاشت. وقتی این گیاهان به مرحله‌ی بلوغ می رسند، آن‌ها را برداشت کرده و بدون دخالت خارجی به واحد بسته بندی انتقال می‌دهند.

تمام مراحل این فرایند حتی کنترل‌های محیطی به‌صورت خودکار انجام شده و در هر شرایط آب و هوایی در هر جای جهان کار خواهد کرد.

اگرچه هزینه‌ی اولیه‌ی ماشین آلات بالا خواهد بود، اما اتوماسیون کامل فرایند کاشت با به حداکثر رساندن فضای رشد و کاهش هزینه‌ی نیروی انسانی، خروجی را تا ۵۰% ارتقاء خواهد داد. Spread عقیده دارد که با فرایند خودکار، افزایش کاهوهای تولیدی و کاهش هزینه‌ی تولید، سرمایه‌ی خود را جبران خواهد کرد.

این شرکت در حال حاضر ۲۰هزار سر کاهوی کارخانه‌ای تولید می‌کند که در ۲هزار فروشگاه با مارک Vege-tus به فروش می‌رسند. Spread قیمت کاهوهای خود را با کاهوهای تولید مزارع محلی مطابقت داده و ادعا می‌کند که مزه‌ای مشابه آن‌ها دارند.

لینک ویدیو

http://www.aparat.com/v/WL1vq

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme