وزیر کشاورزی دولت یازدهم

محمود حجتی نجف آبادی سیاستمدار اصلاح‌طلب و وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران است.


او در شهرستان نجف آباداصفهان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.. پدر او حاج شیخ غلامرضا حجتی از علماء این شهر و مورد وثوق مردم بود. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در نجف آباد طی نمود و سپس وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد و در رشته مهندسی عمران موفق به اخذ مدرک لیسانس شد. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره برداری ارائه خدمت نمود و در دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی ماند.

خودکفایی گندم

حجتی در دوران وزارتش طرح کلان افزایش تولید را تدوین کرد و به اجرا گذاشت در راستای اجرای طرح افزایش تولید، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داد تا کشاورزان به تولید گندم تشویق شوند. با اجرای این طرح، تولید گندم با ۷۳درصد رشد از ۸ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن رسید و واردات بیش از ۶.۴ میلیون تن گندم در سال به صفر رسید و خودکفایی در تولید این محصول اساسی حاصل شد. لذا جشن خودکفایی گندم در کشور برگزار شد.
حضور در کابینه حسن روحانی

حسن روحانی محمد حجتی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس فرستاد. وی در نهایت توانست با کسب ۱۷۷ رای از ۲۸۴ رای ماخوذه تصدی وزارت جهاد کشاورزی را برای چهار سال بدست بیاورد.

 

source:ویکی پدیا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme