سرپرست جدید اداره جهاد کشاورزی رفسنجان

۹۴/۱۰/۲۶ -به گزارش روابط عمومی قرمانداری ویژه رفسنجان ،صبح امروز با حضور مدیر کل جهاد کشاورزی استان ، فرماندار رفسنجان و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان،امام جمعه رفسنجان ، حسین رضایی به عنوان سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

فرماندار رفسنجان در این مراسم گفت: خشکسالی شدید و بحران جدی آب سبب کاهش اشتغال در بخش کشاورزی شده و باید در بخش کشاورزی به جد کار کرد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد آب‌های شهرستان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و پنج درصد در بخش شرب و صنعت، تصریح کرد: مدیریت آب از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین کار در حوزه کشاورزی شهرستان است.

 

وی بیان کرد: رفسنجان مهد تولید پسته در دنیاست و مرغوب‌ترین پسته جهان از نظر طعم و کیفیت را تولید می‌کند.

ملانوری با تأکید بر اینکه پسته نباید خام فروشی شود و ارزش افزوده آن باید بالا رود، خاطرنشان کرد: نهاده‌های کشاورزی به ویژه سموم باید مدیریت شوند، گردش مالی بالایی از سموم در شهرستان ایجاد، اما عدم کیفیت سموم به جای دفع آفات به سلامتی مردم ضرر رسانده‌‎است.

 

وی افزود: باوجود بحران در کشاورزی، اما مردم در بخش دام و طیور فعالیت داشتند به طوری که ۶ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین، ۲۵۰ هزار رأس دام سبک و تولید یک سوم مرغ استان کرمان در رفسنجان گواه این امر است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: بزرگ‌ترین مرکز پرورش آرتمیا در خاورمیانه در رفسنجان است.

وی خاطرنشان کرد: افراد نخبه زیادی در این شهرستان هستند که هوشمندانه اقتصاد دنیا را رصد می‌کنند که باید به کمک اقتصاد شهرستان بیایند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به ویژگی‌های مدیران بیان کرد: مردم‌داری و حسن خلق، داشتن علاقه و انگیزه به برنامه‌های نظام و دولت و تخصص و کاربلدی از جمله این ویژگی‌هاست و مدیران باید در بومی کردن بخشنامه‌ها اهتمام بورزند.

درپایان این مراسم با حضور فرماندار، امام جمعه، مسولین ادارات شهرستان و جمعی از کشاورزان، باغداران و صادر کنندگان پسته از زحمات رضا بمانی تقدیر شد.

 

 

http://rafsanjan.kr.ir/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme