روش جدید تولید آب مقطر

کامران زنگنه – مخترع دستگاه «آب‌مقطر گیری بدون اتلاف آب» گفت: با استفاده از این دستگاه می توان آب‌مقطر گیری را بدون اتلاف آب انجام داد، در صورتیکه دستگاههای موجود معمولا تا هشتاد درصد آب را به هدر می دهند.

وی افزود: در حال حاضر دستگاههایی با عنوان فیلترینگ برای آب‌مقطر گیری وجود دارند که اینها علاوه بر مصرف انرژی بالا و سوخت مکرر المنت ها، پرتی آب زیادی دارند به طوریکه می توان گفت ۱۵ تا ۴۰ لیتر آب آشامیدنی به ازای تولید ۱ لیتر آب‌مقطر راهی فاضلاب ها می شود.

 

 

وی افزود: از این رو به فکر ساخت دستگاهی افتادیم تا علاوه بر پوشش معایب دستگاههای آب‌مقطر گیری فعلی به استریل آب‌مقطر با استفاده از اشعه UV بپردازد.

به گفته وی به دلیل اینکه آب تا صد درجه به جوش می آید، امکان وجود برخی آلاینده های میکروبی در آب‌مقطر وجود دارد از این رو استریل کردن آب مقطر اهمیت پیدا می کند.

 

 

زنگنه اظهار داشت: در این دستگاه از سنسورهای کنترل سطح به جای ترموستات استفاده شده چراکه این سنسورها بسیار کارآمدتر از ترموستات بوده و امکان سوختن المنت ها در زمان قطع آب را به صفر می رساند.

وی بیان کرد: همچنین در این سیستم به دلیل استفاده از پکیج پنوماتیک که با طراحی خاصی ساخته شده مصرف انرژی تا ۱۵ درصد کاهش یافته است و نوع گازی این سیستم دارای هزینه های انرژی بسیار پایین تری است.

 

 

زنگنه عنوان کرد: در این دستگاه از فیلتری ساده و ارزان برای کاهش یون ها و افزایش خلوص آب استفاده شده است.

این سیستم ثبت اختراع و هم اکنون یک نمونه از آن با تایید پارک علم و فناوری کرمانشاه ساخته شده و آماده تجاری سازی و تولید انبوه است.

 

afkarnews.ir

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme